Monday, January 31, 2011

i love mathematics

Ni aku nk citer skit pasal bab blaja ni..Salah satu subjek yang aku betul2 suka ni la matematik..
tapi aku suka math ni smpi darjah 6 je...lpas tu start dari form 1 smpi skrang da jadi subjek y aku pling benci...
mane taknye makin lame makin susah lak...cube la buat test 1+30,3465+0 ke??senang skit aku dapat diploma..
ni tak,kene lak jawab soklan integration, xpon tranformation of graph..perghh..lingkop kepala otak aku cani..tp standard ar..time bab blaja je mesti ade subjek y korang x suke kan..aku pon camtu gak..tp kalo da sume subjek korang suke,aku da xley nk cakap ape ar..aku kasi senyap suda..
permulaan menjahanamkan otak aku
starting dari form 1 la aku xsuke math ni



Ni aku nk cite time aku sekolah rendah lagi..time klas math ni la..aku nk cite ni bkn ape,cume ni la sebab2 aku suke math kerana terpaksa ni..cikgu aku time tu kitorang panggil die cikgu hazawati..die ajar klas aku dari darjah berape?aku x ingat la pulak..tp disebabkan die ar aku dpat A time UPSR...time die ajar dulu,perghh..x yah ingat la garangnye cane..die x men la rotan2 hayun2 cam penjara ni..tp die men cubit2..die punye cubit makan dalam..die ambik side skit je kat dada bagi laki la ye..tu y smpai berdarah2 tu..time klas die tu,sape x siap keje umah,abis ar..stanby beg g lari balik rumah la...lagi satu lepas dah buat keje sekolah,smpi time tengok jawapan betul ke salah...sape jawapan die betul tu bole ar rilek2 goyang kaki..tp sape jawapan yang salah tu,harap maap la ye..pegi kat depan jumpe cikgu pastu rase ar penangan cubitan die tu..setiap satu soklan y salah kene skali cubit..tp bayang la,die bg soklan bkn 10..skali bagi 30 soklan..nak2 kene lak salah sume..esok kompen bagitau mak tak nak gi sekolah..tp yang peliknye time tu bukan nk cakap ape ar...sume lurus bendul termasuk aku sendiri...cikgu hazawati cakap sape salah,meh sini pegi depan..dan2 je kepala lurus bendul sampai trus g depan tuk trime hukuman...padehal time cikgu bukan nye check sorang2 pon...tp kalo la perangai jujur aku tu ade sampi skarang..kompem2 kopak aku..aku??da kompen2 ade gak salah tp xde la banyak..ni sebab kepakaran aku dalam bab meniru..of coz la aku meniru bdak pempuan punye buku..
kalo membe2 laki,sume lebih kurang je..nk tiru ape kebendanye..
Kalo tak sebab detik bersama cikgu ni,xde nye aku minat ngn matematik ni sampai darjah 6..
papehal aku amat berterima kasih kat cikgu hazawati..kalo x sebab die,bodoh aku arini..
k ar..aku ade hal..so sampi sini jela..
ni la cikgu hazawati yang still kekal sampai
 sekarang
ni aku punye klas time darjah 6..yang mane aku,tu cari sendiri..

No comments:

Post a Comment